Slide thumbnail

Massivt batteri på hela 5000 mAh.

Anta utmaningen - Rugtel X10

Rugtel X10 - tåls att ha med!

discount canada goose jacka kensington jackor

Måndag. 29 juli. 2013
Jag vaknade två fredagar sedan känna sig deprimerade av skäl som desperat är utanför min kontroll. Det var frestande att bara somna om. men jag visste att vältra sig hemma skulle vara det värsta jag kunde göra för mig på den tiden. Det bästa jag kan göra. Hit spår.

JK och hans kollegor var riktade till Rattlesnake Ledge för en "moralisk händelse" vandring och picknick. så de släppte av mig och Wellie tidigt Snoqualmie Point Trail - på den andra sidan av Rattlesnake Mountain -. på vägen Min utmaning var att komma till Rattlesnake Lake innan de gjordes.

Jag halade bollar. promenader så fort jag kunde på klättrar och köra lägenheter och nedfarter. ta pauser för mat och Wellie vatten och njuta av utsikten. När jag avslutat de nio miles till Rattlesnake Ledge. JK och gänget var fortfarande. De gav mig vin. Och utfodras mig vattenmelon. Huzzah för medarbetare JK. Vi lazed på avsatsen och pratade en stund. sedan vandra de sista två miles till sjön (på ett mycket mer avslappnat tempo).

Blå = känslor försvann.Situationen var jag ledsen stannade samma. ingenting hade förändrats. men jag när jag är aktiv. support. hoppade på endorfiner och sniffa träd. jag tycker att jag är bara så mycket bättre rustade att hantera detta grejer.

(Jag har ingen aning om vem Paul Dudley White var. men han talar da Troof.)

Vandra-a-Thon börjar den här veckan. så jag måste fånga upp dessa reserapporter. Juli var helt fantastiskt. men alla dessa äventyr (plus en god dos av förhalning) har skapat en hel eftersläpning blogg. Låt oss elle.Thorp Mountain är en sommar favorit avslappnad gruvan. En trevlig stig till en stor badsjö. följt av en väg lite mindre trevlig men absolut trevligt att en gammal brandutsiktsplats med en vacker utsikt.

Vi vandrade i tre Julys i rad. och på denna punkt skulle det bara inte känns som sommar utan en resa till Thorp. Denna gång tog vi tillsammans Ada. och hon tillbringade vandring för att hitta och hämta pinnar av olika former och storlekar.

Wildflowers runt forskning var något förbi deras premiärminister. men ändå sätta på en bra show.Vi hade en lunch och lazed runt på toppen ett tag (ja. alla utom Ada - sticker det Erhålla). njuter av utsikten över den alpina sjöarna Wilderness. Mount Rainier. och min nya bästa vän. Mount Adams.

Det var det födelsedag Basil. så han tog några extra godsaker och kramar för att fira billig discount canada goose jacka kensington , buy canada goose shop california . Vi vet inte riktigt när han föddes. när vi firar den dag som det antas istället. Denna älskvärda lilla druva en hund fört oss mycket glädje eftersom vi antog för ett år sedan. och han och Wellie är oskiljaktiga. Bättre bröder. bästa knoppar.

Tyvärr är det födelsedagsbarnet allergisk mot myggbett. så när vinden dog ned och de små jävlarna kom ut i kraft. hade vi bara att få ut av det. Toolbar är inte en bra födelsedagspresent.

Vi joggade ner större delen av banan. men jag hade min första dåliga körning. Jag fick min första punkten åt sidan sedan vintern (jag var tvungen att hålla andan på de lösa. sand downhill bitar). och mitt hår fästa. lämnar mig med en utom kontroll. var burrigt mane chaleur.Les oerhört irriterande i de sista två miles kändes bra. bra. särskilt när vi anlände till simning hål längs banan. Jag tog bara min väska och är öppen för att svalna discount canada goose jacka kensington .Vattnet var helt frysning och absolut himmelska. Basil gömd i skuggorna medan JK anslöt mig i poolen. följt av Wellie som hoppade för att frälsa oss.

Och Ada. Hon var fortfarande Skaffa pinnar discount canada goose jacka kensington herr . Vissa saker förändras aldrig. liksom sommartraditioner (tack och lov.) Och tvångssyndrom hundar.

Två dagar efter bestigningen av Mount Adams. jag ville se om ett par dagar på hög höjd ger mig magiska krafter i bergen. (Det gjorde det inte.)

Varje sommar planerar jag att vandra till Mount Defiance. och varje sommar jag sluta att inte göra det. So Far, fejk canada goose solaris priser Sverige . Huzzah.

Wellie och jag tog den gamla stigen till Mason Lake. och jag måste säga är så mycket trevligare än våren Ira spåret. Inga andra vandrare (även om vägen var nästan full - på en tisdag). i skuggan och rimligen färska (ish). tack vare floden. och riktigt. riktigt nice.

Det var hett som Hades den dagen. så jag hade redan avslutat min vatten när jag kom till Mason Lake. Vi satt för ett mellanmål och filter läckra. kallt vatten innan klättring till Mount Defiance.

Det var min första gången det. så naturligtvis jag tog fel efter första sidospåret. hittade jag.Efter det sjunkande upp till våra vrister och knän (se hundar knän om.) I leran. jag kollade min karta och insåg att jag var i en sumpig område på väg till Lilla Mason Lake. Jag rullade upp spåret till huvudleden och fann tydligt markerade på Mount Defiance gaffel. förbannade mikroskopiska bitar av sand slipning bort på mina fötter resten av randonnée.Parce jag aldrig lärt mig. tt jag min resa så jag svettades min väg uppför den branta. öppna spår i Defiance under den hetaste delen av dagen. Jill Homer introducerade idén om "Bikram ATV" förra året. och det är egentligen det enda sättet jag kan beskriva denna resa - det var Bikram vandring.

Även Wellie. en soldyrkare. om det någonsin fanns en (det är ganska hund versionen av 1970 kvinnor läder ansikte som använde garvolje tips och reflektorer). gömd i varje hörn av skugga han kunde hitta.

Det var vackert ändå. Ett nytt perspektiv på I90 korridoren för mig. toppar sjöar. vulkaner och sjöar Wilderness runt. och en äng av vilda blommor blomma stark discount canada goose jacka kensington .

Tyvärr. det finns ett pris att betala för de vilda blommor - buggar. Jag hade blivit varnad om dem i den sista resan rapporten om WTA. det är därför jag inte ta Basil. men inget kunde förbereda mig för grymhet som de var på toppen.De fortsatte att flyga upp min näsa och i mina öron. mina ögon studsar och få bakom mina solglasögon. och slutligen kamikazeing i halsen. För en vegetarian. jag äter en hel del buggar den dagen.

Jag satte på min HeadNet men dålig Wellie kunde inte hitta befrielse från de små jävlarna köp discount canada goose jacka kensington . När jätte häst stöld dök upp och började äta bitar av kött av min rygg. jag gav upp och började gå ner. En annan vandrare anlände precis som jag lämnade. och han varade hela tre minuter i svärmen innan det rann ner bakom mig. så det var inte bara jag som alltför dramatisk.

Lyckligtvis insekter försvann när jag kom ut från den öppna prärien. och de bryr sig inte resten av randonnée.De korsningen Defiance discount canada goose jacka kensington . gjorde vi en vandring förbi några stenar. färska ginormous och en vacker damm. greps i Rainbow Lake att filtrera mer vatten och svalka dig med ett dopp. Vattnet var perfekt. och Wellie slå alla sina naturliga impulser och hoppade för att rädda mig. som vanligt.

Detta ser tydligt sagt. "Mamma. jag mörda dig i din sömn."

Vi hade en lång tork av och äta resten av vår lunch (jag hade försökt att äta lite genom min HeadNet på Defiance).Slutligen. jag tittade på klockan och insåg att jag kör lite sent för min planerade pick-up. så jag packade mina grejer och mina ben sa jag var tvungen att köra resten av vägen.

Mina ben har samarbetat underbart. och efter en snabb resa till Island Lake, buy canada goose shop california . gjorde vi vårt sätt runt den stora cirkusen Ollalie Lake (inklusive en hel del klättring vänder att jag verkligen inte kunde minnas min sista resa) och ner sjön Talapus förflutna discount canada goose jacka kensington sweden . Jag kände mig som jag flög förbi fyra miles.

JK drog upp några minuter efter att jag gjort i början av Talapus vägen canada goose trillium parka spirit priser . och jag var så högt på endorfiner billigt canada goose vest women . för ett ögonblick. jag glömde värmen och insekter och sa canada goose kensington parka cg55 Sverige . "Best. Dag. Någonsin . "Endorfiner styra världen psykofarmaka.

Jag har aldrig riktigt varit intresserad av klättring Mount Adams billiga canada goose jacka unisex . Det såg ut som en tråkig. lång snö slit. Och jag måste lära mig att använda min isyxa. Och kanske bära stegjärn. Och upp och ner den branta snö canada goose jacka hemsida dam ... Jag hatar verkligen den branta snö.

Men när JK bad mig att gå med honom på resan som skulle komplettera sin vulkan Quest Washington. kunde jag inte säga nej. särskilt eftersom det var en lång semester helgen med en prognos parfaite.Nous Randle körde upp för att plocka upp våra tillstånd fredag ​​eftermiddag. sedan tog den långa men vackra skogsväg till vandringsled. där vi sov i vår bil.Det var förvånansvärt bekväma. definitivt något vi kommer att göra igen canada goose baby snowsuit international shipping säljes . Det var så trevligt att ha våra förpackningar redo att gå på morgonen. ingen leka med ett tält.

Vandringen till lägret var enkel och trevlig. Blommor var uppstår mellan de förkolnade träden brinnande fjol. Mount Hood och Mount Saint Helens var oerhört skarp och tydlig. och Mount Adams framför oss såg vackrare än jag någonsin haft sett.

Vi hittade en stor campingplats vid 9400 meter som erbjuds sekretess (det var viktigt. med tanke på vad som händer med min matsmältningssystemet när jag är nervös) och utsikt samtidigt. Den enda nackdelen var att vägen upp till Piker Peak - den falska toppmötet - såg oerhört brant i detta ljus.

Jag kände mig faktiskt ganska säker tills jag såg de spår som går upp på berget. men nu kunde jag inte tysta panik monster i min mage. Ugh.

Solen var stark på denna höjd. så vi gömde i tältet i timmar. läsa. prata och lyssna på podcasts. Från tid till annan. hörde jag skrika och ing av rännan slip och hålla mitt huvud för att titta på berget. och jag svär. varje gång jag tittade upp där. hade backen erhålls brantare. Monstret panik växte.Några moln blåste i sen eftermiddag och erbjöd befrielse från solen. så vi passade på att JK smälta snö (en syssla) och mig att träna och själv glissading stoppa min kärlek piolet.Je glissading. men det skulle vara min första gången på något länge och tillräckligt brant för att kräva en yxa. och jag verkligen. verkligen ville undvika att spetsa mig på det om jag halkade utom kontroll .

Vi lagade middag (mosade för mig. frystorkas den enda måltiden jag kan stå i dessa dagar) och se världen sväng rosa. Solnedgången var vacker. vulkaner runt omkring oss målade i mjuka. varma alpenglow. Det var nästan tillräckligt för att lugna magen.

Jag fick bara tre timmars sömn natten. oroa klättra. Jag fortsatte att ha visioner för att halka och bryta en fotled samtidigt bär stegjärn. Jag hatar min fantasi (och intensivt negativ).

Frukosten bestod av starkt kaffe och svarta bönor soppa. vilket förmodligen är den värsta kombinationen av mat du kan svälja när du har en nervös mage canada goose womens mystique parka billigt ... särskilt när du har ett begränsat antal blåa påsar med dig köpa Canada Goose Solaris Parka vit dam .

Jag förhalat och förhalat. procrastinated lite mer. sedan insåg att jag var bara mig ännu mer nervös och att det är bättre att bara sluta.

Vandra upp var verkligen inte så illa.Mina stegjärn innan den skarpa. isig snö som en dröm. och allt jag behövde göra var att fortsätta att andas och röra benen. Jag fick i spåret och sakta men säkert började panik monster att blekna.

JK och jag diskuterade begreppet "Typ 2 Fun" discount canada goose jacka kensington . genus